Fotografia portretowa to nie tylko ładne ujęcia, które będą dobrze wyglądały w albumie czy na portalu społecznościowym. Czasem potrzeba nam zdjęć, które nie będą swobodne, romantyczne, czy artystyczne, tylko takie, które będą wyglądały profesjonalnie, zawodowo, biznesowo. 

Dla kogo zdjęcia korporacyjne?

Tym zajmuje się fotografia korporacyjna. Takie zdjęcia są publikowane na stronach firmowych, czy jako dodatek do artykułu. Fotograf korporacyjny pracujący w Warszawie na pewno otrzymuje coraz więcej zleceń. Już nawet małe firmy zamawiają profesjonalne sesje zdjęciowe, żeby móc się dobrze zaprezentować przyszłym klientom. Choć należy przyznać, że jak sama nazwa wskazuje po ten rodzaj fotografii sięgają przede wszystkim wielkie międzynarodowe koncerny.

Zdjęcia biznesowe zazwyczaj wyglądają bardzo podobnie, zatem łatwo jest je opisać. Osoby na zdjęciach mają na sobie biznesowe ubranie, takie jak garnitur w wersji dla panów oraz garsonka ze spódnicą lub spodniami prasowanymi w kant w opcji dla pań. Kolory ubrań powinny być stonowane. Pojawia się czerń i biel, szarości, brązy, błękit, kremowy, écru, czy ciemny granat. Ubrania nie powinny przykuwać uwagi na fotografiach. Makijaż i fryzury powinny być schludne i naturalne, niedopuszczalne jest stosowanie mocnego makijażu, czy ekstrawaganckich fryzur. Zdjęcia korporacyjne wykonywane są w miejscu pracy lub stylizowanym na takie. Widzimy zatem na fotografiach biurka pracownicze, laptopy, impreza integracyjnakalendarze i organizery, telefony.

Druga opcją jest robienie zdjęć w hallu budynku, przy wejściu, czy w sali konferencyjnej. Budynki wielkich firm wykonane ze stali i szkła idealnie nadają się jako tło do zdjęć. Są równe, gładkie, przeźroczyste lub w jasnych kolorach i nie odwracają uwagi od osoby fotografowanej. Pozy na zdjęciach są wystudiowane, pracownicy muszą wyglądać profesjonalnie. Sprawdza się postawa wyprostowana, ręce założone, można też trzymać w ręku książkę lub teczkę. Na zdjęciach najczęściej pojawia się jedna osoba. Zdjęcia grupowe organizuje się wtedy, kiedy firma została założona przez dwie lub więcej, czy też jest to projekt grupowy, taki jak start-up. Więcej osób na zdjęciach można pokazać także wtedy kiedy ma się do czynienia z firmą rodzinną.

Warto jest wtedy pokazać wszystkie pokolenia, co podkreśla wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu biznesu i przekazywanie wiedzy z pokolenia na pokolenie. Fotograf wykonujący zdjęcia korporacyjne powinien przede wszystkim korzystnie prezentować osoby fotografowane. Muszą one wypaść jako pracownicy profesjonalni i godni zaufania.