Wielu ekspertów twierdzi, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Rano nabieramy energii na cały dzień i musimy się przygotować na nadchodzące wyzwania. Pomijanie śniadań jest niezdrowe, ponieważ organizm nie ma dostarczanych potrzebnych składników odżywczych, a jeśli nie będziemy jedli, to organizm zacznie sięgać po zmagazynowane zapasy.

Zdrowe i smaczne śniadanie

śniadaniaŚniadania wcale nie muszą być nudne i ograniczać się do kanapek z serem czy szynką. Możemy zjeść tradycyjne śniadania w Karpaczu lub modne puddingi z nasionami chia. Najważniejsze jest to, by być najedzonym, choć oczywiście smak też jest ważny. Jeśli lubimy kanapki to chleb biały możemy zastąpić grahamem, czy chlebem z ziarnami. Takie pieczywo jest nie tylko zdrowsze dla żołądka, ale także bardziej sycące i pożywne. A przy tym nasiona słonecznika, pestki dyni, czy sezam to coś, co posmakować może nawet dzieciom. Dla osób na diecie polecane są chrupkie kawałki pieczywa lub wafle ryżowe. Trzeba jednak czytać etykiety by mieć pewność, że jest to produkt zdrowy i z niską zawartością cukrów i tłuszczy. Warto robić na śniadanie kanapki przynajmniej z dwoma składnikami, dzięki czemu będą one bardziej pożywne, zdrowsze i smaczniejsze. Do sera i szynki warto dołożyć jakieś warzywo, jak pomidor czy ogórek.

śniadaniaCoraz częściej w sklepach można dostać różne pasty jajeczne, warzywne, czy rybne, a także mięsne pasztety. To dobra alternatywa dla osób które chcą jeść mniej masła, a lubią jeść kanapki. Takie pasty można kupić bardzo tanio, a przy tym jest ich duży wybór. Można je także przygotować w domu. Wystarczy ugotować jajka i zmieszać je z pieczarkami, do mięsa z rosołu dodać cebulkę i czosnek, czy upiec warzywa i całość zblendować. Taka pasta może być trzymana przez kilka dni w lodówce, można ją pasteryzować. Na śniadanie można jadać także płatki, granole, owsianki. Można do nich dodawać nie tylko mleko, ale i jogurt naturalny lub maślankę, a do tego orzechy, nasiona, czy owoce. Dzięki temu śniadanie będzie bardziej urozmaicone i za każdym razem możemy je nieco modyfikować. Najlepiej jest wybierać płatki i inne bez dodatku cukru. Jest oczywiście więcej sposobów na śniadanie. Osoby na diecie często ograniczają się do wypicia gęstego koktajlu lub soku warzywno-owocowego.

Popularne są także wspomniane puddingi z chia, a dla dzieci serwowana jest kaszka manna na słodko z dodatkiem gęstego soku lub owoców. Jak widać pomysłów na pożywne, zdrowe i smaczne śniadanie może być bardzo dużo. Najważniejsze by znaleźć dla siebie to, co będzie nam najbardziej odpowiadać i dostarczać dużo energii na dobry początek dnia.