Według magazynu „Forbes”, rynek zajmujący się organizacją ślubów i wesel na początku tego roku był wart 7 mld złotych. Dlaczego? Powodów jest wiele — można wymienić tutaj trendy, coraz mniejszą ilość czasu dostępnego na organizację całej ceremonii oraz niesamowitych specjalistów, którzy niejednokrotnie dowiedli swoich umiejętności. Głównym powodem pozostaje jednak marzenie o tym, by ślub był dla młodej pary najpiękniejszym dniem w życiu.

Co zorganizuje dobry konsultant ślubny?

para mlodaNajczęściej spotykanym zawodem na rynku związanym z planowaniem ślubów są wedding planerzy, których wynagrodzenie w sezonie ślubnym wynosi minimum 4000 złotych. Takie osoby zwykle zajmują się kompleksowo planowaniem wesela i całej uroczystości. Sezonem można nazwać okres od kwietnia do końca września. Ale na czym właściwie polega ich praca? Dobry konsultant ślubny z Warszawy czy z innych miast powinien kompleksowo zajmować się tym wydarzeniem i wyręczać parę młodą prawie od wszystkiego. Większość osób, która decyduje się na konsultanta nie ma czasu na organizację przez wzgląd na swój rytm dnia, nadmiar pracy, posiadanie małych dzieci czy aktualne mieszkanie za granicą. Jednak zakres usług, którymi mają się zająć zależy od kwestii indywidualnych.

para nowozencowPlanerzy planują lokalizację, czyli miejsce, gdzie ma się odbyć ślub czy wesele. Dobry organizator zadba również o to, aby w danym miejscu lub w jego pobliżu znajdowany się hotele czy miejscach noclegowe – przede wszystkim dla pary młodej i dla najbliższych. Poza noclegami należy również zaplanować transport, jeśli ślub jest w innym miejscu aniżeli wesele, ponieważ wiele osób jest pozbawionych jakichkolwiek środków transportu. Konsultant ślubny bierze również udział w planowaniu wszelkich zadań podwykonawców, jakimi mogą być oprawa muzyczna, usługi florystyczne, fotograf i kamerzysta czy menu weselne proponowane przez miejsce, w którym odbędzie się wesele. Ponadto wiele osób chętnie decyduje się na skorzystanie z jakichś atrakcji, które będą miały miejsce podczas wesela, aby urozmaicić gościom zabawę. Niewątpliwie do zadań należy również zamówienie i późniejsze wysyłanie zaproszeń do gości weselnych. Organizatorzy są również odpowiedzialni za wykonywanie wszelkich telefonów, maili i robienie ustaleń z podwykonawcami, aby w jak najlepszy sposób odciążyć przyszłe małżeństwo.

Wedding planerzy, to zawód, który nie należy do najłatwiejszych ze względu na trud poświęcony, aby dopiąć wszystko na ostatni guzik by para młoda czuła się wyjątkowo w tym dniu. Dlatego coraz więcej osób, aby pozbyć się zbędnego stresu decyduje się na zatrudnienie takiego konsultanta do swoich przygotowań.