Problem poważnej nadwagi czy choćby kilku nadprogramowych kilogramów dotyka coraz więcej gruby osób. Każdy chce wyglądać szczupło i dobrze się prezentować szczególnie w okresie letnim. Ćwiczenia fizyczne z pewnością są dobrym wyborem, pozwalającym na spalenie dodatkowych kilogramów.

Co powinna zawierać dieta odchudzająca?

dieta odchudzającaNie tylko można dzięki nim schudnąć, ale także wzmocnić kondycję i wymodelować mięśnie. Często to jednak nie wystarcza. Specjaliści zgodnie twierdzą, że najlepiej jest łączyć ćwiczenia z dietą. Sam trening nie będzie tak efektywny, a sama dieta sprawi, że będziemy szczuplejsi, ale nasza figura nie będzie tak atrakcyjna. Co powinna zawierać pełnowartościowa dieta odchudzająca w Warszawie? Przede wszystkim musi być ona zbilansowana. Nie można się głodzić, bo głodówki przyniosą tylko odwrotny efekt. Będziemy głodni i szybko schudniemy, ale potem przyjdzie efekt jo-jo i znowu przyjemy. Lepiej jest zrezygnować z niektórych niezdrowych składników i zastąpić je lepszymi. Przede wszystkim powinno się jeść jak najmniej słodyczy, które bardzo tuczą i zawierają puste kalorie. dieta odchudzającaZamiast nich można wybrać zdrowe przekąski, takie jak nasiona, orzechy, musli, czy batoniki zbożowe ze słodkimi owocami (ale bez cukru i czekolady!). Powinno się też rezygnować z potraw zawierających dużą ilość tłuszczu. Zamiast smażyć mięso na maśle i oleju lepiej jest je upiec w piekarniku, ugotować w wodzie lub na parze, czy też udusić z małą ilością tłuszczu. Takie danie będzie smaczne, pożywne, ale też zdrowe. W diecie zdecydowanie powinny dominować owoce, warzywa i chude mięso. Zawierają one dużo potrzebnych witamin i mikroelementów, do tego są słodkie i mogą nam zastąpić słodycze (szczególnie te bardzo słodkie jak kaki, czy truskawki).
Do tego też można jeść pełnoziarniste pieczywo i makarony, chrupkie pieczywo, wafle ryżowe, czy ryż i kasze. To urozmaicenie naszych posiłków, które też jest bardzo smaczne. Pełnowartościowa dieta nie może zapominać o nabiale. Można jeść jogurty, twarogi, czy sery, szczególnie te chude, naturalne, niesłodzone. Warto jest tutaj czytać etykiety, bo często na opakowaniu pisze że coś jest ,,fit” czy ,,light”, a tak naprawdę zamiast tłuszczu posiada więcej cukru niż standardowa odmiana produktu.

Na pełnowartościowej diecie powinniśmy być czuć się najedzeni, jak również jeść smacznie. Nie można się głodzić, czy rezygnować ze wszystkiego. Najlepsza dieta to jedzenie wszystkiego w rozsądnych ilościach i pozwalanie sobie od czasu do czasu na małe słodkie przyjemności czy jedzenie na wynos.